Talpa Network en Beekse Bergen bundelen krachten voor magische ‘Light Safari’

Wat hebben een safaripark en medianetwerk met elkaar gemeen? We hebben beiden een passie voor verhalen vertellen. En wat gebeurt er als je die passies samenvoegt? Dan ontstaat er magie. Letterlijk.

Schakels Beeksebergen2
Gepubliceerd: 27 nov. 2023

Ontdek deze winter magie van licht.

Bezoekers van Safaripark Beekse Bergen kunnen deze winter de magie van licht ervaren tijdens een 1,8 kilometer lange magische wandelsafari. Light Safari, ontwikkeld door Beekse Bergen in samenwerking met Talpa Network, is om in de donkere wintermaanden bezoekers van het safaripark een dosis magie te bieden. De campagne, die vandaag live gaat, is ontwikkeld door Talpa Network.

Light Safari

Vanaf begin december ontwaken na het sluiten van het park meer dan drieduizend lichtgevende dieren, bloemen en planten. Deze zijn ontwikkeld door de gerenommeerde Chinese ZG Lantern Group, wereldwijde expert op het gebied van lichtsculpturen. De wandelroute is opgedeeld in twaalf verschillende kleurzones, zo komen bezoekers meer te weten over de betekenis van kleur in de natuur.

Een echt partnership.

Rens Willemsen, General Manager Safaripark Beekse Bergen legt uit hoe de samenwerking met Talpa Network tot stand is gekomen: ‘We werken al langer samen met de eCommerce-platformen van Talpa Network. En nu zijn we samen op zoek gegaan naar een manier om onze bezoekers ook in de winter een unieke ervaring te bieden, waarbij het uitgangspunt de aantrekkingskracht van licht op mens en dier was.’

‘Deze vorm van samenwerken noemen wij Samen uit, Samen thuis.’ vult Caroline Ammerlaan, CEO van Talpa Network’s eCommerce-tak aan. ‘We zitten met drie partners in dit concept, dat we de komende jaren gaan uitbouwen, waarbij elke partner zijn eigen expertise levert. Beekse Bergen brengt de kennis van dieren, natuur en eventorganisatie, ZG Latern Group die van de magie van licht en Talpa Network van het tot leven wekken van een verhaal in de media en ticketing. Het motto van Talpa Network is Samen bereik je meer, en Light Safari is hiervan een perfect voorbeeld. Gezamenlijk zijn we namelijk verantwoordelijk voor het succes van dit mooie event.’

Bekijk hier de commercial.

Het Talpa NetwerkEffect.

De samenwerking tussen Beekse Bergen en Talpa Network gaat verder dan kaartverkoop via de eCommerce-platformen VakantieVeilingen en ActievandeDag. Het hele netwerk support Light Safari. Zo geven Radio 10 en 538 tickets weg op zender en heeft Sky Radio een social media activatie. Ook Shownieuws en LINDA. besteden aandacht aan Light Safari.

Bij Talpa Network aangesloten social talenten creëren tussen december en februari verspreid aandacht voor de magische wandeling.

Ontdek de magie van licht

Van donderdag 7 december 2023 tot en met zondag 25 februari 2024 is Light Safari te bewonderen. Beekse Bergen is kleurrijk verlicht vanaf 17.00 uur tot 21.30 uur op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag. In de kerst- en voorjaarsvakanties is het evenement dagelijks te bezoeken.

Schakels Beeksebergen3

Een magische commercial.

Beekse Bergen wordt deze winter een lichtbron in de donkere dagen. Dat gevoel moest worden vertaald naar een tv-commercial, dus werden creatives Sander en Woolf vm de creatieve hub van Talpa Network aangehaakt.

Sander: “Alle ingrediënten kwamen samen om creatiefs iets leuks te maken en te doen. Het gaat echt om de magie van licht en de verwondering voor kinderen. Iedereen die aanhaakte sloeg meteen aan op het idee en voelde dat we hier iets magisch in handen hadden.”

“Die magie was ook haast tastbaar tijdens de draaidagen.” vult Woolf hem aan. “Dit was oprecht het leukste, meest inspirerende project van het jaar.”

Aanstormend talent & magische commercial.

Beekse Bergen wordt in de winter een lichtbron in de donkere dagen. Dat gevoel is ook vertaald naar een tv-commercial, die werd geregisseerd door aanstormend talent Amir Zaza. De Syrische-Nederlandse schrijver en regisseur, die recent is afgestudeerd aan de Nederlandse Filmacademie, wist de magie en het concept perfect te vertalen naar het scherm.

Samen met klasgenoot en D.O.P van de commercial Tonko Bossen, kijkt Zaza met veel plezier terug op de shoot: ‘De film voor Beekse Bergen ging over een klein avontuur en het maken daarvan was een groot avontuur. Ik heb van elke seconde van het proces genoten.’ De jonge regisseur benadrukte tevens het belang van vertrouwen gedurende de samenwerking. “Het maakproces was soepel, gezellig en aangenaam. Het komt volgens mij doordat het team enorm vertrouwen in elkaar had. Hier heb ik het over het echt vertrouwen dat in de praktijk wordt gebracht en niet alleen gezegd wordt. Je merkt dat iedereen met veel passie in dit project zit. ” aldus Amir Zaza.

Transition Beeksebergen Transition Beeksebergen