Van massa naar kassa.

Gepubliceerd: 09 jun. 2024
Innovatie.

Talpa Network lanceert QRomo in reclameblokken en koppelt daarmee tv-zenders aan 400.000 kassasystemen.

Deze QR-code op steroïden beloont TV-kijkers met unieke vouchers met relevante kortingen en aanbiedingen en verbindt ze via één scan aan merken, product-aanbiedingen of andere services. Met de QRomo kunnen tv-campagnes vanaf nu naast merkbekendheid en bereik, ook ingezet worden voor direct meetbare conversie.

De eerste pilot van QRomo’s in de reclameblokken op de verschillende zenders van Talpa Network startte afgelopen weekend met KPN en Van Marle’s Uitgekookt en wordt gevolgd aanstaande vrijdag door New York Pizza.

Door het scannen van de QRomo tijdens deze spots, ontvangen kijkers in real-time een QRomo-voucher op hun mobiel die recht geven op speciale aanbiedingen of kortingen. Die vouchers kunnen ze opslaan in hun wallet of als pdf, maar ook printen en/of naar zichzelf mailen. De consument claimt het voordeel door de QRomo-voucher vervolgens te scannen bij de kassa in de winkel of webshop. Als de voucher in de wallet wordt opgeslagen dan ontvangt de gebruiker reminders wanneer er een inwisselpunt in de buurt is en wanneer de actie bijna verloopt.

Van massa naar kassa.

De QRomo is géén simpele QR-code, maar is een innovatieve techniek die middels een exclusieve samenwerking met Intersolve, verbonden is met ruim 400.000 kassasystemen in Nederland en 450 webshops. De QRomo is daardoor breed inzetbaar en een goede match met tv-spot campagnes.

Om TV-kijkers te activeren dat er QRomo’s in het reclameblok zitten, start dat reclameblok met een uitlegpromo over de QRomo.

Van passief kijken naar waardevolle connectie.

De QRomo is ontwikkeld binnen het ConnectLab van Talpa Network in samenwerking met Branded Currency Company en Intersolve. Binnen deze innovatie hub ontwikkelen de Advanced Advertising experts van Talpa Network, samen met klanten en partners, innovatieve advertentieoplossingen waarmee merken en consumenten effectiever met elkaar in aanraking kunnen komen. Binnen Talpa Network wordt er continu geëxperimenteerd met nieuwe manieren om enerzijds de kijk- en luisterervaring te verrijken en anderzijds om op consumentengedrag in te spelen.

“Met de QRomo spelen we in op het feit dat bijna iedereen tegenwoordig tv-kijkt met z’n mobiel binnen handbereik. En met de QRomo worden kijkers direct beloond voor hun kijkgedrag. Een win-win als je het mij vraagt,” aldus Allard Ruyl CEO van Talpa Media Solutions. Vanuit ditzelfde inzicht startte Talpa Network onlangs ook een pilot tijdens Lang Leve de Liefde waarbij, door middel van het scannen van een QR-code, items uit het tv-programma direct gekocht kunnen worden.

De huidige QRomo-pilot loopt ruim twee weken. In de maand juli volgt een tweede pilot met andere adverteerders. De resultaten van deze pilots worden gebruikt bij het verder vormgeven van de propositie. Bij een succesvolle afronding van de pilotfase wordt de QRomo beschikbaar voor alle adverteerders die geïnteresseerd zijn in meetbare conversie.

Voorbeelden van de QRomo:

Meer innovaties vanuit ons ConnectLab.

Shutterstock 1430159393 Schakels

Pilot Fase

Talpa Network start pilot met eCommerce-integratie in SBS6-programma Lang Leve de Liefde.

Shutterstock 1389093998 Schakels 2

Uitgerold

Text-to-speech: Met één druk op de knop 100 versies van een radiospot creëren.

Shutterstock 2068281116 (2)

Testing Fase

Addressable TV: krachtig instrument om aandacht van kijkers langer vast te houden

Shutterstock 1430159393 Schakels

Pilot Fase

Shutterstock 1389093998 Schakels 2

Uitgerold

Text-to-speech: Met één druk op de knop 100 versies van een radiospot creëren.

Shutterstock 2068281116 (2)

Testing Fase